meditatii la limba engleza thumbnail andrei argeseanu

Limba engleza online – digitalizare și eficiență cu Andrei Argeșeanu

În era digitală, accesul la educație și învățare nu a fost niciodată mai simplu, iar domeniul învățării limbilor străine este un exemplu perfect al acestei evoluții. O limbă care stă la baza comunicării globale este engleza, esențială atât în mediul de afaceri, cât și în turism, educație sau tehnologie.

Însă, cum să începi călătoria în a invata limba engleza?

Soluția vine din partea platformelor de meditatii online, precum Meditatii.ro, care oferă acces la o multitudine de resurse pentru cei dornici să exploreze limbajul lui Shakespeare.

Pentru cei care vizează certificările recunoscute la nivel internațional, cum ar fi examenele de la British Council, examene IELTS sau Cambridge exams, pregătirea oferită pe Meditatii.ro este neprețuită. Materialele didactice, dar și suportul profesorilor meditatori oferă o bază solidă pentru trecerea cu succes a acestor examene, deschizând porți către oportunități educaționale și profesionale în întreaga lume.

Învățarea limbii engleze nu trebuie să se transforme într-o teamă. Cu resursele adecvate și un plan de studiu bine structurat, progresul poate fi rapid și palpabil. Fie că scopul este atingerea unui nivel conversațional pentru călătorii sau comunicare internațională, sau dobândirea unei certificări oficiale, soluțiile de învățare oferite de meditațiile online se dovedesc a fi un aliat de încredere în demersul educațional.

Bariere emoționale în a învăța o nouă limbă

În procesul de învățare a unei limbi străine, cum ar fi limba engleză, studenții se confruntă adesea cu bariere emoționale care pot îngreuna progresul lor. Anxietatea lingvistică este una dintre cele mai întâlnite, manifestându-se în timpul conversațiilor sau al activităților de vorbire în clasă, determinând uneori teama de a greși sau de a nu fi înțeles. De asemenea, lipsa de încredere în sine poate limita participarea la discuții sau exprimarea liberă a opiniei, iar frica de eșec poate descuraja încercarea de a îmbunătăți abilitățile lingvistice din teama de a nu atinge standardele proprii sau ale altora.

În calitate de profesori, este esențial să recunoaștem aceste bariere și să le abordăm cu tact și eficiență pentru a facilita un proces optim de învățare. Prin crearea unui mediu sigur și încurajator, în care studenții se simt liberi să își exprime ideile și să își îmbunătățească abilitățile lingvistice fără teama de a fi judecați, putem stimula participarea activă și încrederea în sine a elevilor. Încurajarea și aprecierea progresului și facilitarea unor activități relevante pentru viața lor cotidiană sunt strategii cheie în depășirea anxietății și în promovarea unei abordări pozitive față de învățarea limbii engleze.

De ce nu aș învăța de pe o aplicație, în loc să am un profesor meditator?

Studiind o limbă străină, precum este engleza, apar o serie de oportunități pentru asimilarea unor cunoștințe noi care îmbogățesc individul în moduri variate. Un aspect deosebit de important constă în capacitatea de a gestiona raportările temporale și spațiale conform cu specificul structural și modalitățile de exprimare caracteristice limbii respective. Această perspectivă de învățare nu doar contribuie la dezvoltarea competențelor lingvistice, ci și la cultivarea capacității de adaptare și comunicare în contexte culturale diverse, evidențiind legătura intrinsecă între limbă și cultură.

Mai mult, explorarea diferitelor sisteme de educație ale țărilor vorbitoare de limbă engleză oferă oportunitatea de a înțelege și de a analiza diferențele academice și perspectivele specifice asupra procesului educațional, contribuind astfel la extinderea perspectivei individuale și la dezvoltarea cunoștințelor și abilităților în acest domeniu. Aceste investigații lingvistice și culturale oferă o panoramă vastă de cunoștințe și îmbogățesc înțelegerea lumii din jurul nostru.

Discursive essays reprezintă un gen specific de eseuri care încurajează explorarea și argumentarea unei teme sau a unei probleme din mai multe perspective. Prin scrierea discursive essays, studenții nu doar își dezvoltă abilitățile de exprimare în limba engleză, ci și abilitățile de gândire critică, analiză și sinteză a informațiilor. Aceste eseuri îi încurajează pe elevi să își dezvolte capacitățile de cercetare și argumentare logică, să își formeze propriile opinii și să le susțină cu dovezi relevante și argumente solide. Prin intermediul acestor exerciții, elevii devin mai conștienți de diferitele perspective asupra unei teme și învață să își exprime ideile într-un mod coerent și persuasiv.

Deși acestea oferă multiple beneficii în dezvoltarea abilităților de comunicare obiectivă și gândire critică, este important de menționat că acestea nu sunt incluse în programa școlară în limba română. Versiunea prezentă în actuala programă îi învață pe elevii români o abordare emoțională și personală, implicată în mod dramatic în lumea exterioară în procesul de formare a unei opinii despre orice subiect, fără posibilitatea unei perspective de observator analitic imparțial. 

Studiul acestui tip de eseuri aduce un aport semnificativ în dezvoltarea elevilor, oferindu-le instrumente necesare pentru a-și exprima ideile în mod clar și coerent în diverse contexte, atât academice, cât și profesionale.

Engleza nu mai este opțională în contextul global

În 2024, importanța învățării limbii engleze rămâne fundamentală într-o lume tot mai interconectată și globalizată. Limba engleză servește ca limbă de comunicare internațională în domenii variate, inclusiv afaceri, tehnologie, știință, cultură și relații internaționale. Capacitatea de a vorbi și de a înțelege engleza deschide uși către oportunități educaționale, profesionale și personale într-un spectru larg de contexte. În plus, într-o eră dominată de comunicare digitală și acces la informație globală, cunoașterea limbii engleze facilitează accesul la resurse online, la informații și la comunități internaționale, contribuind la dezvoltarea personală și la creșterea profesională. Astfel, învățarea limbii engleze nu este doar un avantaj, ci devine o necesitate pentru succesul și pentru integrarea într-o lume în continuă schimbare și interconectată.

Ce spun elevii care au lucrat cu Andrei?

Iancu, 21 ani

“M-am pregătit cu Andrei pentru examenul IELTS in jur de 3-4 luni. Overall, nu cred că am lucruri negative de spus. Toată experiența a fost minunata.

De-a lungul orelor de pregătire, as putea zice că am devenit și prieteni. La fiecare întâlnire, pe lângă timpul alocat englezei, am discutat și despre ce am mai făcut fiecare. Acest lucru a făcut ora foarte plăcută și aș putea spune că așteptam ora de engleza cu plăcere.

Am avut și momente in care mi am pierdut motivația, dar Andrei a reușit mereu să mă ridice și să mă pună pe drumul cel bun.

Andrei înțelege foarte bine nivelul de engleza a unei persoane, e sincer cu tine și poți să ai încredere totală în recomandările lui.

Îl recomand cu căldură pentru orice vrea sa se pregătească pentru un examen de limba engleză.”

Andra

“Îl recomand cu încredere pe Andrei! Intr-un timp foarte scurt, am avut nevoie de pregătire pentru proba de speaking din cadrul examenului Aptis organizat de Bristish Council. Andrei a fost foarte receptiv în a-mi înțelege nivelul actual, nevoia de pregătire și emoțiile pe care le am în legătură cu proba pentru care mă pregăteam. M-a ajutat într-un mod eficient și prietenos să îmi structurez discursul, să îmi pun ordine în idei și să îmi transmită un feedback punctual și util. Apreciez totodată și faptul că m-a încurajat permanent și că mi-a dat încredere în mine. Andrei este un profesionist cu mult bun simț. Pregătirea a fost un succes, dovada că am obținut nivelul C1.”

Alice

“Mi-a făcut mare plăcere sa lucrez cu tine. Pe parcursul ședințelor am reușit sa îmi dezvolt nu numai engleza dar și alte abilitați precum: vorbitul liber, fără emoții si capacitatea de a susține propriile idei. Datorită ședințelor reușesc sa ma exprim in engleză fara probleme si emoții.”

Rares, 11ani 

“Domnul Andrei Argeseanu este un profesor extraordinar. Orele cu el sunt intotdeauna interesante deoarece, intotdeauna foloseste metode noi de predare si invat aceasta limba mult mai usor. Pe langa relatia profesor-elev sa legat si o frumoasa prietenie deoarece lucram impreuna de aproximativ 4 ani. Ii sunt recunoscator pentru tot ce a facut pentru mine si sunt incantat de fiecare intalnire pe care o avem.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *